Friday, March 28, 2014

Mákos citromos bonbon

Avagy egy bonbon, ami fehér csokoládés és étcsokoládés burokkal is elkészült! J

 
Mákos citromos töltelék, étcsokis burok.

Már nagyon régóta szerettem volna valami mákos bonboncsodát készíteni, lévén itt a mák olyan ritka, mint a fehér holló… Sajna a magyar készleteim elfogytak, így elballagtam az orosz boltba, ahol a meggybefőttön kívül beszereztem még egy csomag darálatlan mákot is, így ismét beindult a mákőrület! J

A mák egyébként finnül unikonsiemen [ejtsd: unikonsziemen] (unikko=mák; siemen=mag), amit nekem igen nagy kínok között sikerült csak megjegyeznem, de végre az unikornisról eszembe jut, igaz utána meg folyton unikornis magot mondtam…. J Egy a lényeg, a mák és citrom kombinációja a fehér csokoládés ganacheban igazán üdítően hat, amit a finnek is nagyon szeretnek!

 Jómagam azonban a sokadik kóstolás után sem tudtam eldönteni, hogy ét-, vagy fehér csokoládé hozná-e ki jobban ezt a friss ízt, így a bonbon mindkét verzióban elkészült! J A töltelék alapötlete a Csak a puffin blogról származik, amit ezúttal kis kockákba töltöttem! 

Mákos citromos töltelék fehér csokoládé burokban, mákpettyekkel...

Hozzávalók: (20 db bonbonhoz.)
(1) Töltelék:
70 g fehér csoki
20 g tejszín
15 g darált mák
10 g vaj
1 citrom reszelt héja
½ citrom leve
(2) Burok:
I. verzió:                                              II. verzió:
200 g étcsoki (Fazer 70%-os.)                     200 g fehér csoki + 1 tk darálatlan mák
1 %-nyi kakaóvaj                                                1 %-nyi kakaóvaj

A töltelék elkészítése:
A fehér csokoládét, a vajat és a tejszínt egy tálban összemelegítjük és sima ganachet keverünk ki. Hozzáadjuk a darált mákot, ráreszeljük az alaposan megmosott citrom héját és rácsavarjuk a fél citrom levét. Az egészet simára keverjük és betöltésig a hűtőben pihentetjük.

A bonbonok összeállítása:
Az étcsokis burokkal rendelkező bonbonok elkészítése nem nagy ördöngösség, a szokásos temperálási procedúrát követően jöhet a külső burok elkészítése, majd be kell tölteni a mákos tölteléket és lezárni az újratemperált csokival a bonbonokat. (Bővebben a lépéseket pontosan itt olvashatod.)

Étcsokis burok... A pasiknak ez ízlett jobban!

A nagyobb kaland a mákpettyes burok elkészítése, melyre sok ötletet olvastam (Katuci blogján), pl. kakaóvajjal kikenni a formát és rászórni a mákot, vagy a fehér csokiba eleve bekeverni a mákot. Jómagam a bonbonozásban az egyszerűséget szeretem, így ezt a mákpötty dolgot is így szerettem volna megoldani. Éppen ezért, csak annyit csináltam, hogy a bonbonforma valamennyi kis üregébe szórtam egy kevés darálatlan mákot, majd erre öntöttem rá a temperált fehér csokit. Innentől pedig minden ment a bonbonkészítés megszokott útján (felesleges csoki kiönt, töltelék betölt és bonbonokat lezár).
A mákpettyes fehér csokis buroknál arra azonban oda kell figyelni, hogy ne öntsünk túl sok mákot a bonbonforma mélyedéseibe, mert akkor nem tudja szépen körbefolyni a fehér csoki és lyukacsos marad a bonbonhüvely. (Ebben az esetben talán azt is érdemes figyelembe venni továbbá, hogy ne félgömb alakú bonbonformával dolgozzunk, mert akkor a bonbon csúcsában összegyűlnek a mákszemek és szintén nem kaphatunk olyan szép végeredmény. Ilyenkor talán tényleg tanácsosabb a kakaóvajas festegetést választani.)

Vélemény a receptről:
Nekem a fehér csokis burokkal készült változat jobban ízlett ebből a bonbonból, míg a Párom meg az étcsokis verzióra szavazott inkább. Nekem az étcsokis kicsit olyan volt, mintha egy túrós édességet ennék, de az is nagyon finom volt!
A fehér csokis verzió elkészítésénél figyeljünk oda a mákpettyek elkészítésekor, de természetesen azt el is hagyhatjuk, vagy közvetlen a fehér csokiba keverjük a darálatlan mákot! J
Összességében annak ajánlom ezt a bonbont, aki szereti a friss, üdítő ízeket! J


Szép napot, ildiKOKKI

Mákos töltelék, fehér csokis külső... Nekem ez a verzió ízlett jobban!

No comments:

Post a Comment