Monday, March 24, 2014

Csokoládétorta

Avagy hogyan készítsünk egyszerűen nagyon fincsi csokitortát!?



Csak egy kis egyszerű díszítést kapott....

A torták közül talán a csokoládétorta örvend a legnagyobb népszerűségnek, jómagam azonban nem vagyok oda ezért a tortáért, így ha magunknak kell sütnöm valamit, mindig valami másra esik a választás… Nagyon szeretjük például a répatortát, erről receptet itt találtok, úgyis jön a húsvét! J

Csokitortát legutóbb kb. közel egy éve készítettem egy búcsúbulira, annak a receptjét itt találjátok. Egy év azért nagy kihagyás csokitorta téren, így amikor kaptam egy felkérést, miszerint készítsek egy Transformers alakú csokitortát a hétvégére, gondoltam elébe megyek a dolgoknak és végeztem egy amolyan próbasütést. Receptem egyébként nem volt, de egy Angliában élő kedves tortás barátnőm, Dee hamar a segítségemre sietett és ezernyi tanáccsal, meg egy szuper töltelék recepttel látott el. (Köszi Dee, puszi Neked!)

A tortában található krém nem a hagyományos puding + vaj alapú változat – a blogon található másik csokitorta azzal a módszerrel készült, azt a receptet itt találjátok –  hanem egy valódi csokoládé ganachekrém alapú krémecske, melynek intenzitását a felhasznált csokitól függően változtathatjuk. Az első csokitortához ugyanis jómagam 70%-os étcsokit használtam, aminek olyan intenzív íze lett, mint a csudi, így ebbe egy hangyányival több cukor is kellett, míg a második tortát 45%-os étcsokiból készítettem, így az egy inkább lágyabb csokiízt adó krém lett. A lényeg, hogy csokitortát sütni ezután nem akadály, köszi a receptet Dee!

Csokitorta!

Hozzávalók: (Egy 24 cm-es, 16 szeletes tortához.)
(1) Piskóta:
6 egész tojás
6 ek porcukor
3 ek liszt
3 ek kakaópor
1 késhegynyi sütőpor
1 tk vanília kivonat
1 csipet só
(2) Krém:
300 g jó minőségű étcsokoládé (Felnőtt torta esetén 70%, gyerek torta esetén 40% körüli csokit érdemes választani.)
300 g állati tejszín (30-35%-os)
150 g vaj (70%-os csokoládé esetén ez lehet 180 g is, olyan intenzív lesz a csokiíz, hogy elbír több vajat a ganachekrém.)
150g porcukor (ízlés szerint)
1 tk vanília kivonat
2-3 ek rum (elhagyható)
4-5 kocka ét- és tejcsokoládé felaprítva
(3) Díszítés:
3-4 ek csokireszelék, vagy néhány csokidísz
(4) Díszítés a Transformers torta esetén:
kb. 70-80 dkg marcipán (Recept itt.)
vajkrém a marcipán alá szigetelésnek (1 egység vaj (5-7 dkg) + 2 egység porcukor (10-14 dkg) + 1-2 ek kakaópor)

A piskóta elkészítése:
A tészta hozzávalóiból egy 6 tojásos kakaós piskótát sütöttem. A piskótakészítés titkairól részletes leírást olvashattok a „Piskóta alaprecept” c. bejegyzésemben.

Tipp:
A tésztát érdemes előző este megsütni és egy konyharuha alatt letakarva pihentetni, hiszen a "másnapos" piskótát jóval könnyebb felszelni, ráadásul kevésbé is morzsálódik!

Csupa csoki!

 A krém:
A tejszínt a mikróban vagy főzőlapon alaposan, de nem tűzforróra átmelegítjük, majd ráöntjük az előzőleg egy nagyobb tálba kockázott étcsokira. A tejszínnel nyakon öntött étcsokit néhány percig állni hagyunk, hogy a tejszín hője átjárja a csokit és könnyebb legyen egyenletesen kidolgozni a ganachet. Ezután a csokit simára keverjük a tejszínnel, ha szükséges mikrohullámú sütőben rámelegítünk a krémre, amit egy-két órára félreteszünk, hogy kihűljön és besűrűsödjön.
Ha a csokis krém besűrűsödött, a szobahőmérsékletű vajat egy nagyobb tálban fehéredésig habosítjuk, ami ekkora mennyiség esetén legalább 5-8 perc! A vajhabosítás során tényleg ne spóroljuk el a munkát, mert nagyon megéri a fáradságot, hogy szép habos és könnyű krémet kapjunk. A habos vajhoz hozzáöntjük a porcukrot, a plusz vanília aromát és ízlés szerint rumaromát, vagy rumot, majd ezt addig keverjük, amíg abban a cukor teljesen el nem olvad. Ehhez egy-két részletben hozzákeverjük a szintén szobahőmérsékletű csokikrémet is, amit szintén legalább fél óráig pihentetünk a konyhapulton, mielőtt a kihabosított vajalapba keverünk! (Aki édesebb krémet szeretne, kóstolás után plusz porcukrot is keverhet a krémbe.)

Tipp: Aki tovább szeretné ízesíteni a tortáját, dobhat bele egy kevés meggybefőtt levet, néhány szem meggyet, néhány kocka tej-, vagy étcsokit, mogyorót, vagy akármilyen más likőrt is!

Belül csokitorta, kívül marcipán borítású Transformers díszítés Roland 8. szülinapjára!
(A marcipánt is házilag készítettem, receptet itt találtok hozzá!)

A torta összeállítása:
A piskótát 3 részre vágjuk, majd a 3 részre osztott csokikrém első harmadát rákenjük az első szelet tortalapra. Erre alaposan rányomkodjuk a második tortalapot, majd jöhet egy újabb adag krém és végül az utolsó tortalap. A maradék krémből 1-2 evőkanállal félreteszünk a díszítéshez, majd a tortát egy nagyobb kés, vagy habkártya segítségével a fel nem használt csokikrémmel egyenletesen beburkoljuk. Végül egy csillagcsőrös habzsákkal – nálam a 8-as cső volt a habzsákon – díszíthetjük a tortát, továbbá megszórhatjuk a tetejét és oldalát reszelt étcsoki forgácsokkal, vagy darált étcsokival. (Nekem nem volt kedvem reszelni, így gyorsan darálón átpörgettem 3 kocka étcsokit és azzal paníroztam körbe a tortát.) Készíthetünk továbbá néhány egyszerű étcsoki díszt is, ezekkel jelölve a szeletek helyét a tortán.
A Transformers tortához a tortalapok betöltése után egy vékony réteg  vajkrém került szigetelésként a marcipánburkolat alá.

Vélemény a receptről:
Az elkészült tortát egy-két órát pihentessük hűtőszekrényben, de felszolgálás előtt legalább 20 perccel együk ki a hűtőből a tortát és hagyjuk, hogy szobahőmérsékletű legyen, ekkor ugyanis sokkal krémesebb lesz a töltelék!
Ha gyerekeknek készítünk tortát, érdemes kevésbé erős csokiból készíteni a ganachet, hogy lágyabb ízű krémet kapjunk!
Végezetül pedig kiemelném, hogy ez egy szuper könnyű, szinte elronthatatlan kis töltelék, így bátran neki lehet fogni, nem fogtok csalódni benne! J

Legyen szép napotok, ildiKOKKI

Tanuljunk finnül: Suklaakakku= csokitorta! J



7 comments:

  1. Nagyon mutatós, és biztos nagyon finom is!

    ReplyDelete
  2. Gyönyörűséges lett a suklaakakku-d, arról már nem is beszélve, hogy mennyire finom lehet! :)

    ReplyDelete
  3. Elkészítettem, és életem legfinomabb csokoládétortája ez!
    Köszönöm ezt a remek receptet!

    ReplyDelete
  4. Isteni a recept. A piskotat szogletes formaban sutottem, nem kellett 40 perc, es kicsit aggodtam, hogy haromba tudom-e vagni, de sikerult. A krem valami isteni, ezt tettem vekonyan a tetejere is a marcipan ala, a kis maradekra gyorsan raugrott a csalad. 40%os csokibol keszitettem, pont nekem valoan volt csokis, es talalas elott szepen meg is puhult a krem. Koszi Koszi Koszi!!!

    ReplyDelete
  5. Mint minden évben, most is ezt sütöttem a fiamnak. Az idén is finom lett :-)

    ReplyDelete