Tuesday, April 29, 2014

Keksztekercs (Kekszszalámi; Kekszrúd)

Avagy mit alkottam a XVI. Blogkóstoló fordulójára?! J

 
Kekszrúd, de nekem csak gyermekkorom óta keksztekercs...

A XVI. Blogkóstoló háziasszonya Vea, aki a „hogymegtudjuknézni” blogot sorsolta ki nekem. Nem tudom, hogy ti tudjátok-e, de a játék lényege csupán annyi, hogy a nekünk kisorsolt bloggerektől kell készítenünk valami finomságot, amit aztán meg kell osztani a publikummal.

No, mostanság mindig olyan blogot kapok, ahol jóval kevesebb a süt recept, én pedig jobbára csak sütiben utazom, így elkezdtem körbenézni Márti oldalán. Meg kell hogy mondjam, számomra nem is a különböző receptek jelentettek maradandó élményt az oldalán, hanem az a szeretet, amiről a férjéről irt, hiszen ő neki süt és főz immáron lassan 30 éve… (A héten mi is ünnepeltünk a Párommal, éppen a 9. évfordulónk volt, de nagyon remélem, hogy egyszer én is el fogok jutni ehhez a sok együtt töltött évhez. J )

Végül egyébként egy roppant egyszerű receptet választottam a játékra, hiszen a napokban költözünk, így sok olyan dolog volt a fagyasztóban, amit el kellett használni és ez a kekszrúd recept pont megfelelt a célnak! A receptet kicsit ugyan átalakítottam, mert emlékeztem, hogy anyukám picit másként csinálja esz a sütit, de végül nagyon finom lett! J
 
Gyors és finom! (Gyorsan készül és gyorsan el is fogy!) J

Hozzávalók: (2 kisebb rúdhoz.)
30 dkg háztartás keksz
2 marék dió (Anyukám kertjéből van.)
1-1 marék mazsola és aszat szilva (A  szilvát még nyáron aszaltam.)
1 marék kandírozott narancshéj (Házi, még az ünnepekre csináltam. Recept itt.)
20 dkg vaj
15 dkg cukor
3 dl tej
2-3 ek liszt
5 ek kakaópor
2 ek rumaroma
1-2 tk vanília aroma
5-8 dkg kókuszreszelék

Elkészítés:
A kekszet a tálba törjük, beleforgatjuk a mazsolát, a kissé összeaprított kandírozott narancshéjat, diót és aszalt szilvát (A). A vajat egy nagyobb tálba tesszük, hozzáadjuk a cukrot, kakaóport, majd kis lángon felolvasztjuk és simára keverjük (B). Hozzáadjuk a tejet, a vanília- és rumaromát, majd ha az egész már erősen gőzölög belekeverjük a lisztet és egy sűrű, pudingszerű krémet főzünk. A lábost lehúzzuk a tűzről és beleforgatjuk a kekszes keveréket (C-D), majd a kekszes alapot elfelezzük és folpackra szedjük, melynek segítségével két hosszúkás rudakat formázunk (E). A sütit egy-két napig hagyjuk állni a hűtőben (F), majd egy kevés kókuszreszelékben megforgatjuk és ismét légmentesen visszacsomagoljuk, hogy ne száradjon ki.
 
Így készült...

Vélemény a receptről:
Nagyon finom kis sütemény ez, amit anyukám is sokat készít, gyermekkoromban és mostanában is sokszor esszük ezt ünnepekkor. Én úgy szeretem igazán, ha jó rumos és sok benne a dió és aszalt gyümik, de ezzel a kandírozott narancshéjjal és kókuszos bundával szuper fincsi lett! J Azoknak ajánlom ezt a sütit, akik kevés alapanyagból, gyorsan és olcsón szeretnének valami finomat alkotni!


Legyen szép napotok,  ildiKOKKI

A finom kis sütemény! J 

2 comments:

  1. Nagyon jól néz ki! Kaphatok egy-két szeletkét?
    Légyszi nézzél be hozzám, mert van számodra egy meglepetésem! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hú, ezt a megtiszteltetést, nagyon NAGYON köszönöm, még sosem kaptam semmi hasonlót! Igazán bearanyoztad a napom! (Ja, és a díj alatti boci sütid nagyon szép lett!)

      Delete