Saturday, July 5, 2014

Csokis-banános muffi

Avagy a süteményes pályafutásom egyik kezdeti gyöngyszeme…


Csoki és banán...

Mint tudjátok, én nem vagyok a muffinok és cupcake-ek szerelmese, inkább begyúrok egy kelt tésztát, vagy összerakok valami falusi süteményt – hiszen a nyarat most ismét idehaza töltöm –, azonban már régóta úgy éreztem, hogy ennek a finomságnak is fel kell kerülni a receptjeim közé. Hiszen a csokis-banános muffinnak TÖRTÉNETE van… J

Annak idején az egyetem alatt még csak ismerkedtem a sütögetéssel és természetesen sok csalafintaság történt velem is. A gyümölcstorta piskótája rendszeresen a formában ragadt, a vajas-pudingos krémekből nem egyszer kiikrásodott a vaj… No, azokban az időkben próbálgattam muffint is sütni, de nagyrészt mind kőkemény volt és borzalmas ezt az egyet KIVÉVE! J (Okokat itt ne is keressünk, hiszen az lehet ezer is, de leginkább az volt, hogy szerettem kisprórolni a muffinokból az olajat és a joghurtot is… )

Lényeg a lényeg, ezzel a kis egyszerű sütivel kezdődött a sütis pályafutásom, hiszen ezt fotóztam le elsőnek és írtam le hozzá a receptet, amit aztán a személyes facebook oldalamon osztottam meg. Valahol ez s süti volt tehát az ildiKOKKI blog előfutára, vagyis innét indult minden! J Éppen ezért fontos számomra, hogy megőrizzem ezt a receptet is, melynek eredetére sajnos nem emlékszem, de annak idején igazi Andi konyhája és Lajos Mari függő voltam, így biztosan valahonnét onnét gyűjtöttem az inspirációt! 

A sámlin...

Hozzávalók: (12 db muffinhoz)
17 dkg liszt + 1 tk sütőpor
15 dkg porcukor
2 db nagy, vagy 3 db kis banán
1 pohár natúr joghurt
10 dkg olvasztott vaj, vagy 1 dl olaj (nálam utóbbi)
10 dkg jó minőségű étcsoki (nálam Szerencsi) + 2-3 ek kakaópor
1 tk vanília kivonat
1 csipet só
1 db nagy tojás

Elkészítés:
Az étcsokoládét az olajjal mikróban felolvasztjuk, majd simára keverjük és félretesszük hűlni. Az egész tojást habosra keverjük a cukorral, hozzáadjuk a sót és a vanília kivonatot, majd elkeverjük benne a joghurtot is. Hozzáadjuk a kakaóport és a lisztet, majd ezt is simára keverjük és beledolgozzuk az olajos étcsokit is.


A banántól a muffin sokáig puha marad...

A banánokat megpucoljuk, majd 12 kis karikát levágunk és félreteszünk, a maradék banánt villával nagyjából összenyomkodjuk és azt is a tésztába keverjük. Ekkor egyenlően elosztjuk a muffinformákban a tésztát, majd azokra egy-egy szelet banánt teszünk és 180°C-on előmelegített sütően 20 perc alatt megsütjük. Ne feledjük a tűpróbát!

Tipp:
A bátrabbak fahéjjal, gyömbérrel, vagy karamommal is fűszerezhetik a muffinokat, ami nagyon sokáig eláll, a banántól pedig sokáig puha marad!


Legyen szép napotok, ildiKOKKI


1 comment:

  1. Egyszerű, de nagyszerű sütemény, valamint klassz ízkombináció! :)

    ReplyDelete