Tuesday, June 11, 2013

Áfonyás csokitorta (Blogkóstoló 9.)

Avagy miért is került csoki a torta tetejére?


Blogkóstoló 9. forduló: Áfonyás csokitorta Kincsesbarlang konyhájából!

Napról-napra próbálok egyre aktívabb blogger életet élni, így gondoltam jelentkezem a Blogkóstoló játékának 9. fordulójára. Nekem ez volt az első alkalom, így kicsit bele is kavarodtam, hogy ki a párom… Elsőként azt hittem, hogy Szofika lesz, aki tőlem sütött, de aztán ő felvilágosított, hogy mindenki párja a soron következő, így én Judittól választhattam egy finomságot. Történt mindez az után, hogy már eldöntöttem, egy tortát fogok sütni Szofitól… J

Végül Juditnál is tortát kerestem, így az ő csodás áfonyás csokitortáján meg is akadt a szemem. Kakaós piskóta, áfonya és krémsajt? Remek párosításnak tűnt, már csak azért is, mert a minap kaptam ajándékba egy szív alakú tortaformát, ami mindenképpen ki szerettem volna próbálni! Így be is szereztem a hozzávalókat, a torta is szépen alakult, aztán…

Aztán jött volna a tejszínhabos díszítés, de a tejszínt nem tudtam felhabosítani, mivel –mint ahogy az a finn szótárból később kiderült– rossz tejszínt vettem. (Hupsz…) Így rögtönöznöm kellett és a torta tetejére egy csokis ganázs meg pár szem eper került. Mindazonáltal a torta így is nagyon finom lett és hamar el is fogyott!

Hozzávalók:

A kakaós piskótához:
4 tojás
4 evőkanál cukor (Én a házi vaníliás cukrom használtam, recept itt.)
2 ek kakaópor
2 ek liszt
1 csipet só
1 tk sütőpor

A krémhez:
200 g mascarpone (aki olcsóbban szeretne kijönni, az vegyen 20%-os tejfölt)
250 g túró
3-4 db lapszelatin (Kb. 10 g-nak felel meg.)
200 g áfonya, vagy erdei vegyes gyümölcs
10 dkg porcukor
1 tk vanília aroma

Díszítéshez:
5 dkg étcsoki
1 dl tejszín
pár szem eper
néhány fehércsoki dísz

A piskóta elkészítése:
A hozzávalókból az alapreceptnél leírtak szerint kakaós piskótát sütöttem, majd egy éjszakát pihentettem.
 
Kakaós piskóta sütés előtt és után.
A gyümölcsvelő elkészítése:
Az áfonyát, vagy gyümölcskeveréket egy kevés vízben kis lángon kezdtem melegíteni, majd mikor egy kis levet eresztett feljebb vettem a főzőlap hőmérsékletét. A gyümölcsöt további kb. 10-15 percig főztem, majd összeturmixoltam és félretettem hűlni. Amíg a gyümölcspüré hűlt, elkészítettem a krémet.
 
A gyümölcsvelő.
A krém elkészítése:
A mascarponét a porcukorral, a túróval és egy kevés vanília aromával alaposan kikevertem (A-B), majd egy órára hűtőbe tettem. Miután a mascarponés krém is kellően lehűl, beleforgattam a gyümölcsvelőt (C-D). Ekkor a krém kissé folyós lett, ezért 3 zselatinlapot (kb. 10 g) kb. fél dl vízben felolvasztottam, majd hozzákevertem a krémhez, ami újabb egy óra alatt a hűtőben nagyon szépen kidermedt.
 
Így készült a krém!
A torta betöltése:
A piskótát 2 lapra vágtam, majd a krém 2/3-át a tortába töltöttem. A maradék krémmel borítottam a torta külsejét, majd megkezdtem volna a tejszínhabos díszítést, csakhogy a hab oda lett… Így 5 dkg étcsokit mikróban felolvasztotam, hozzácsurgattam 1 dl tejszínt és ezt öntöttem a torta tetejére. Végül pár szem eperrel és néhány fehércsoki dísszel dobtam fel a tortát! Mindez remekül sikerült, kissé rusztikus hatást értem el, de hát nem lehet minden torta tökéletes! J
 
A torta betöltése és díszítése.
Másnap néhány honfitársunkat láttuk vendégül, akik az egész tortát megették é az ízre nem volt panasz! Összességében nagyon klassz volt ezt a tortát elkészíteni, mert hamar össze lehet állítani és az egyszerűsége ellenére roppant finom volt! Így jöhet a következő Blogkóstoló játék! J

Szép napot mindenkinek,  ildiKOKKI

A csodálatos torta!

No comments:

Post a Comment