Wednesday, August 5, 2015

Pilóta keksz házilag (keksznyomdával)

Avagy hogy született meg a házi vaníliás karika testvére…


Nyomdázott kekszecskék.. 

A napokban láttam meg Tündérsüti facebook oldalán egy csudááálatos nyomdázott kekszet, amit feltétlenül ki szerettem volna próbálni, hiszen a húsvéti nyuszis kekszek után nagyon megkedveltem a keksznyomdázást. Éppen ezért innét meg is rendeltem a nyomdázót, amit egy rég dédelgetett álmomhoz, a házi Pilótához szerettem volna elsőként kipróbálni. Ezt a tervemet azonban mindig elhalasztottam, mert soha nem bukkantam olyan receptre, ami az ízlésemnek megfelelt volna. Végül úgy döntöttem megyek a saját fejem után és megalkotom a házi vaníliás karika kistesóját. A kekszek arányait Ildó kekszeiből, egy másik szuper csokis kekszreceptből és a saját ötletemből merítettem, míg a töltelékhez a csokitorta töltelékem arányaiból indultam ki, amit nem bántam meg, hiszen a végeredmény pont olyan lett, amit elképzeltem.

Hozzávalók*: (25 pár kekszhez)
(1) Vaníliás tészta:
150 g liszt
75 g vaj
50 g porcukor
1 tk vanília kivonat (házi)
½ citrom reszelt héja
1 ek citromlé
1 cs só
1 tojás sárgája
1 ek hideg víz (szükség esetén)
(2) Kakaós tészta:
120 g liszt + 30 g kakaópor
65 g vaj
50 g porcukor
1 tk vanília kivonat (házi)
½ citrom reszelt héja
1 ek citromlé
1 cs só
1 tojás sárgája
1 ek hideg víz (szükség esetén)
(3) Töltelék:
100 g étcsokoládé (Jó minőségű, nálam 40%-os.)
40 g vaj (NEM margarin!)
40 g tejszín (állati, 30-35% zsírtartalmú)
1 púpos ek porcukor (Magasabb kakaótartalom esetén ez lehet akár 2 ek is.)
*Megjegyzés:
A tésztába VALÓBAN nem kell sütőpor, valamint a kakaós tésztában direkt van 10 g-mal kevesebb vaj, hiszen a kakaópor önmaga is valamelyest zsíros.


Elkészítés:
A vaníliás kekszekhez* liszthez keverjük a sót és porcukrot, majd egy tálkába szitáljuk. Belemorzsoljuk a vajat, ráreszeljük az előzőleg alaposan megsikált citrom héját, végül hozzáadjuk a citrom levét, a vanília kivonatot és a tojássárgáját. A tésztát gyors mozdulatokkal összegyúrjuk, majd ha szükségét érezzük, akkor egy evőkanál HIDEG vizet adhatunk a tésztához, hogy szépen összeálljon. A kész tésztát lefóliázzuk, majd egy órára hűtőbe tesszük.  (Lehetőleg ne többre, hogy a tészta még picit puha maradjon és jól lehessen nyomdázni.)
A tésztát lisztezett munkalapon 0,3-0,4 cm vastagra nyújtjuk, majd kiszúrjuk, nyomdázzuk és szilikonos sütőpapírral bélelt lemezre sorakoztatjuk. A tepsit LEGALÁBB 3 órára hűtőbe tesszük, majd 165-170°C-on 8 perc alatt készre sütjük. (Tovább nem kell sütni, épphogy csak egy kis színt kapjon.)
*A kakaós tészta is így készül, csak ott első lépésben a kakaót is a szárazanyagokhoz keverjük.
A töltelékhez a vajat összeolvasztjuk az étcsokival, majd hozzákeverjük a hideg tejszínt és a porcukrot. A kész tölteléket kb. 20 percre hűtőbe tesszük, majd ha krémes állagúra szilárdult, akkor habzsákba szedjük és összeragasztunk 1-1 csokis és vaníliás kekszet. A kész kekszeket zárd dobozban – különösen nyári hőségben inkább hűtőben – tároljuk.


Jó étvágyat,    ildiKOKKI

Pi-pi-pi-pilóóóóta! 

3 comments:

  1. Nagyon köszi a receptet, kipróbáltam és egyszerűen szuper! 😊💕

    ReplyDelete
  2. Nagyon finom lett, köszönöm a receptet és a részletes leírást!

    ReplyDelete