Friday, February 20, 2015

Kókuszkrémes bonbon

Avagy az első próbálkozásom a tejcsokis burokkal…

 
Szandi szülinapi ajándéka...

Az utóbbi időben elhanyagoltam a bonbonozást, hiszen mostanában inkább tortákat készítettem, de végre Szandi barátnőm születésnapja megfelelő indok volt elővenni a polikarbonát formát. Ráadásul egy kedves barátomtól kaptam egy kilónyi Belcolade tejcsokit, egy másiktól egy zacskó kókuszreszeléket, egy harmadiktól meg egy üveg kókuszlikőrt… (Igen, ha az ismerőseim találnak valamit a konyhájukban, amiről azt gondolják, hogy nekik nem kell, azt elhozzák nekem, hiszen én mindet újrahasznosítok.) Az édesség szerintem szuper fincsi lett, a Párom szerint először olyan íze van, mint a Kinder csokinak, aztán meg olyan nagyon kókuszos, végül pedig kókuszlikőrös… Hát ilyen ez az új recept! J

Hozzávalók:
(1) Burok:
250 g tejcsokoládé
2-3 g kakaóvaj
+ 2-3 kocka fehér csokoládé díszítéshez
(2) Töltelék:
80 g fehér csokoládé
40 ml kókuszlikőr (Likőr híján 40 ml 35%-os állati tejszín.)
60-65 g kókuszreszelék darálva + 10 g kókuszreszelék (simán)
1 tk vaj

Tejcsokis burokkal.

Elkészítés:
Elsőként a tölteléket készítem el. Ehhez a fehér csokoládét mikróban felolvasztom a vajjal, majd hozzákeverem a kókuszlikőrt és a vanília pasztát. A kókuszreszeléket kávédarálón finomra darálom, de nem mindet! Egy keveset (kb. 10 g-ot) félreteszek, ezt ugyanis simán belekeverem a krémben, hogy legyenek benne nagyobb ropogósabb darabok is. Végül a kókuszt is beleforgatom a krémbe és felhasználásig hűtőben pihetetem, de néha ránézek és átkeverem.
A tejcsokoládét gőz fölött olvasztani kezdem, majd amíg ez lassan olvad, addig elkészítem a fehér csokis díszítést a bonbonra. Ehhez 2-3 kocka fehér csokit olvasztok, temperálom, majd az ujjammal kicsit összemaszatolom a polikarbonát formát. Ezt pár percre hűtőbe teszem, hogy a fehér csoki szépen megszilárduljon, de utána azonnal ki is veszem, hogy a forma ne legyen túl hideg, mikor beleöntöm a tejcsokoládék. (Hasonló módszerrel készült díszítésről és a színes csokikról itt olvashattok bővebben.)



Az olvadt tejcsokihoz adom a kakaóvajat, majd temperálom azt. (Tejcsoki esetében a kb. 30-32°C-ig hűtöm a csokit és ekkor öntöm azt a formába.) Ha elkészítettem a bonbon hüvelyt, pár percre hűtőbe teszem a formát, majd átkeverem a tölteléket és betöltöm a formába. Végül a maradék tejcsokival lezárom a bonbonokat és megvárom így azok teljesen megszilárdulnak. (Mostanában egyébként a talpaláshoz nem kell újra temperálnom a csokit, mert a tálat rendszerint a gőzre teszem vissza és az még éppen jó hőfokon tartja a csokimat, de ha nem így lenne, akkor ismét temperálnék.) Végül a kész bonbonok szépen kipotyognak a formából, én pedig csak egy kis szívecske alakú dobozba pakoltam őket. J


Tipp: 
Kókuszlikőr híján, vagy abban az esetben, ha alkoholmentes bonbont szeretnénk készíteni, a tölteléket készíthetjük 30-35%-os állati tejszínnel is! 

Szép napot, ildiKOKKI

Tál: Apacuka ceramics.

1 comment: