Tuesday, October 20, 2015

Bagoly marcipánból

Marcipán figurák készítése házilag! :)


Kislány bagoly...

Mostanában egyre több marcipán figurát készítek, így arra gondoltam elkezdem feltöltögetni ide őket, hátha lassan összegyűlik néhány, amiből ti is ötletet tudtok meríteni. :) Ígérem, a jövőben fázisfotók is lesznek a készítésről, de sajnos most ez nem fért bele az időmbe. (Még az elején volt időm fotózni, de a madár felénél rájöttem, hogy szorít az idő és elmaradtak a fotók.) A bagoly egyébként nem túl bonyolult dolog és nem is aprólékos munka, ezzel a kis madárkával röpke egy óra alatt megvoltam. Figurákat jobban szeretek kicsit szárazabb, vagy néhány napig pihentetett házi marcipánból készíteni, hiszen akkor a marcipán kevésbé puha, de mégis jól formázható és jobban alaktartó is.

Hozzávalók és eszközök:
Kb. 20 dkg házi marcipán (Recept itt.)
ételfesték (Nálam Sugarflair pink, lila, fekete és narancs.)
porcukor
fogpiszkáló, kés, pici pogácsa szaggató, fokhagymanyomó
egy nagyobb linzer-, vagy pogácsaszaggató (Kb. 5-6 cm átmérőjű.)
marcipán modellező készlet (Itt beszerezhető.)

Elkészítés:
A marcipánból lecsípünk 3 db kis gombócot (kb. hüvelykujj körömnyi méret), és belegyúrjuk a fekete, lila és narancs ételfestéket. A maradék marcipánt elosztjuk 2/3 – 1/3 arányban, majd a nagyobb darabot halvány rózsaszínre színezzük.
A kisebb darab marcipánt kb. 4-5 mm vastagra kinyújtjuk és egy virág alakú linzerszaggatóval, vagy egy nagy pogácsa szaggatóval kiszúrjuk a marcipán alapot, amin a bagoly állni fog. Felhasználásig ezt érdemes celofánba csomagolni!
A rózsaszín marcipánból két kisebb gömböt leválasztunk a szárnyaknak, majd a maradékot elosztjuk 2/3 – 1/3 arányban. A kisebb gombóc lesz a fej a nagyobb pedig a test.
A testhez a marcipán egy kissé oválisra formázzuk, majd mindkét oldalról ellapítjuk és beleszúrunk egy fogpiszkálót, hogy a fejet biztosan a helyén tartsa. A kisebb marcipánt hasonló oválisabbra formázzunk, majd kialakítjuk a fülecskéket. A fejet egy kevés vízzel rögzítjük a testen.
A szemekhez egy-egy kis gombóc natúr marcipánt nyomunk a bagoly arcára, erre kerül egy kisebb lila, majd egy még kisebb fekete gombóc, utóbbi lesz a pupilla. Két kis fehér pontocskát még érdemes a szemre ragasztani, ezek adják a szem csillogását. (A szemeket a nagy golyós marcipán modellező tolla szoktam az arcra lapítani, ilyen eszközt innét tudtok rendelni!)
A bagoly hajához natúr marcipánt nyomtam át egy fokhagymanyomón, majd enyhén megnedvesítettem a bagoly kobakját és felragasztottam ezt is. A masnihoz egy darabka lila marcipánból először egy kukacot formáztam, amit középen elvékonyítottam, majd egy vékonyabb marcipánkukacból elkészítettem a masni közepét és végül az egészet a fejre ragasztottam. A bagoly mellkasán lévő natúr színű tollakat egy nagyon mini kör alakú fém kiszúróval szaggattam ki, majd úgy ragasztottam fel őket, hogy szépen átfedjék egymást. (Ehhez akár fém  sörös dobozból és lehet kiszúrót készíteni, vagy akinek van, az habzsákba való csillagcsőr végét is használhatja.)
A szárnyakhoz a maradék rózsaszín marcipánból csepp alakot formáztam és a test két oldalára nyomogattam, amit késsel kicsit becsíkoztam, jelezve a tollak irányát. (hhez is használhatjuk a marcipán modellező készletet, akinek van otthon.) Végül narancs marcipánból megformáztam a csőrt, és a lábakat, majd ezeket is felragasztottam. A kész madarat a natúr marcipán talpra állítottam és egy kevés vízzel odaragasztotta.

A marcipán figurákat egy zárt fém dobozban, légmentesen lezárva érdemes tárolni, amíg a tortára kerülnek, hogy ne száradjanak ki. A házi marcipán nagyon sokáig eláll, így a figurát jóval a felhasználás előtt elkészíthetjük.


Szép napot, ildiKOKKI

Rózsaszín bagoly. :)

2 comments: