Tuesday, September 8, 2015

Sós mogyorós bonbon

Avagy lehet-e egy édessség egyszerre sós is?! 


Sős és édes...

 Az utóbbi időben elég kevés időm van a konyhai dolgokra, mivel sokszor más dolgok kerülnek előtérbe nálam. Ennek ellenére minden alkalom nagy öröm, amikor végre beszabadulhatok a konyhába, amire  most két igazán jó indokot is találtam: (1) egy kedves ismerősöm beszerezte nekem az  egyik  nagy „álom” bonbon formámat, amit nagyon szerettem volna már kipróbálni, továbbá (2) egy másik ismerősömnek nagyon ízlett az enyhén sós karamelizált fehér csokim. Éppen ezért úgy döntöttem, hogy egy sós mogyorós bonbonnal fogom felavatni ezt az új formámat.

Ezzel a recepttel jó régóta szemeztem Zsuzsi oldaláról, de sosem volt merszem belevágni a magam kedvért. A bonbon töltelékének alapját ugyanis karamellizált fehér csoki és egy sós mogyoróból készült grillázs adja - ami nekem már eleve elvadult ötletnek tűnt mindaddig, amíg be nem faltam az első darabot. A tölteléket egy kis tejszínnel és vajjal lágyítottam, plusz egy kevés vanília maggal tettem még illatosabbá. Bár eddig ódzkodtam a sós és édes párosításától, de nagyon megérte belevágni, hiszen a végeredmény szerintem nem csak nagyon elegáns, de szuper finom lett! (Már várom a karácsonyt, hiszen ez a bonbon is bekerült az ünnepi repertoárba.)

A töltelék...

Hozzávalók: (24 db bonbonhoz.)
(1) Bonbon hüvely:
200 g karamellizált fehér csokoládé (Recept itt.)
(2) Töltelék:
70 g sós mogyorós grillázs (40 g cukor és 60 g sós mogyoróból készült.)
50 g karamellizált fehér csoki
2 cl tejszín (35%-os, állati)
½ vanília rúd kikapart magjai
1 tk vaj

Elkészítés:
Elsőként a mogyorós grillázst készítjük el. A cukrot karamellizáljuk, majd beleforgatjuk a sósmogyorót. Végül a kész grillázst egy alufóliára öntjük és hagyjuk kihűlni. A meghűlt grillázst egy késes aprítóban finomra aprítottam, de csak annyira hogy még legyenek benne ropogósabb szemcsék. (A fotón látszik, hogy azért elég finom lett így is a szemcseméret.)


A karamellizált fehér csokit megolvasztottam, belekevertem a vajat, a tejszínt és a vanília magokat, végül ebbe forgattam bele 70 g szemcsés grillázst. (A megmaradt grillázst lefagyasztottam, gondolván az ínséges időkre.)
Amíg a töltelék hűlt, temperáltam a karamellizált fehér csokit és elkészítettem a bonbonhüvelyeket. Végül betöltöttem a tölteléket, amit a hűtőben hagytam teljesen megszilárdulni és karamellizált fehér csokival lezártam a bonbonokat.


Szép napot, ildiKOKKI

Sós mogyorós töltelék karamellizélt fehér csokis burokban....

No comments:

Post a Comment