Monday, March 23, 2015

Minecraft torta

Avagy milyen tortával lepjük meg a Minecraft rajongókat?


Kivül Minecraft, belül csoki.

A hétvégén ismét tortáztam, ráadásul ez különleges alkalom volt. Egyrészről azért is, mert ismét egy burkolt tortát készítettem, másrészről meg azért, mert olyasvalakinek kellett sütnöm, akinek már a tavalyi szülinapjára is én készítettem a tortáját. Roland 8. szülinapjára egy Transformers tortát kapott, a mostani születésnapjára pedig a szülei egy Minecraft-os tortával lepték meg. Nos, szégyen nem szégyen, jómagam azt sem tudtam mi ez a játék, de alaposan utána kellett olvasnom, plusz kaptam egy-két támpontot is, így már azér könnyebb volt a torta megvalósítása.

A torta belülről egyébként teljesen megegyezik az egy évvel ezelőtt készülttel, vagyis belül egy extra csokitorta lapul, aminek a krémjét plusz aprított csokidarabokkal is megspékeltem. A töltelék és torta receptről bővebben itt olvashattok, de azért leírom hogyan állt össze a töltelék és a torta - egyrészről magamnak is, azért, hogy jövőre is meglegyenek a pontos arányok.

Hozzávalók:
25 cm-es kakaós piskótalap, 9 tojásból sütve (Recept itt.)
1 kg házi marcipán (Recept itt.)
Krém: (Egy 26 cm-es tortához.)
4 dl tejszín
250 g étcsoki (70%) + 150 g tejcsoki
250 g vaj + 100-150 g porcukor
+ 100 g ét- és tejcsoki vegyesen aprítva
+ 100 g vaj +50-50 g kakaó és porcukor a marcipán alá szigetelésnek

A marcipánt két nappal a torta burkolása előtt gyúrtam be, melyből 750 g-ot zöldre színeztem és ezt nyújtottam ki a burkoláshoz. A kis kockákhoz és az emberkéhez kb. 15-20 dkg marcipánt használtam különböző színűre színezve.

Tapasztalatok:
A házi marcipán mindig szemcsésebb, mint a bolti és több porcukrot felvesz (nekem), valamint a gyúrásnál is lágyabb. Ez a torta burkolásnál előny, mert szépen rá lehet simogatni a tortára a marcipánt, de a díszítésnél hátrány, azok sokkal könnyebben deformálódnak és látszik a vágási felületen, hogy szemcsésebb és lágyabb az anyag.
A „Roland 9” felirathoz elsőként kivágtam a marcipán alapot, majd elkészítettem a feliratot kis négyzetekből. Végül az egészet egyben ragasztottam fel a torta oldalára, majd ezután kerültek fel a nagyobb szürke négyzetek és az emberke a torta tetejére.

Fontos:A külső marcipán réteg elhelyezése után érdemes egy órát a tortát pihentetni, mielőtt folytatnánk a munkát, így szép egyenleteses lesz a felszín és nem lesznek rajta benyomódások, mert eddigre teljesen megszilárdul az anyag. (Csak ekkor érdemes feltenni a tortára az  alsó szegélyét és a további díszeket is.)
A marcipán figurák készítéséhez továbbra is jobban szeretek bolti/ ipari marcipánt használni, mert azok sokkal jobban tartanak és könnyebben formázhatóak, csak éppen kevésbé finomak. Szerencsére erre itt nem volt szükség. J


Szép napot, ildiKOKKI

Roland 9 éves lett!

No comments:

Post a Comment