Sunday, March 27, 2016

Húsvéti bárányok csokitojásból

A húsvéti csokitojás újjászületése bárány formájában…


Barik.


Nagyon szeretem a bárányokat, így a tavalyi bárányos muffinhoz hasonlóan idén is szerettem volna valami bárányos meglepetést készíteni az ünnepekre. :)  Bár a legtöbb húsvéti „cukiság” témája inkább nyuszis, kiscsirkés, vagy valamilyen tavaszi kiskertes, egyszer csak mégis szembe jött velem ez az ehető bárány ezen az oldalon, ahol szuper fázisfotókat is találtok. A barikhoz alig kell hozzávaló, viszonylag hamar el is készülnek, ráadásul annyira cukik lesznek. :)

Hozzávalók:
3-4 csokitojás (Lehet pl. Kinder is.)
10-15 dkg marcipán (Én a saját házi marcipánom használtam, recept itt.)
cukormáz (1 db tojás fehérje + 10-15 dkg porcukor – amennyit felvesz)

Elkészítés:
A marcipánból 4 kis gombócot formázunk, amiből kialakítjuk a barik lábát. Erre ültetjük a csokitojást, aminek a csúcsosabb felére kerül a bari feje. Ehhez egy nagyobb marcipán gombócból elkészítjük a fejet, majd kialakítjuk az arcot és egy kevés víz segítségével felragaszthatjuk a marcipán füleket, valamint a farkincát. A porcukorból és tojásfehérjéből egy viszonylag sűrű cukormázat keverünk ki, amivel megrajzoljuk a bunda csigavonalait. A bundát a bari feje mögött érdemes elkezdeni, majd fokozatosan haladni a hát vonalán. A cukormáz száradása után csomagoljuk celofánba a barit, sokáig eláll így! A barik tovább dekorálhatjuk kis marcipán virágokkal, vagy fűvel is. :)


Kellemes ünnepeket,   ildiKOKKI

Kellemes ünnepeket!

2 comments:

  1. Most fedeztem fel ezeket a cuki barikákat. Nagyon kreatí vagy, Ildikó! :)

    ReplyDelete