Sunday, May 31, 2015

Macska torta

Avagy hogyan született meg Charlie, a macska! J


Charlie alszik...

 Mostanában elég kevés időm van a blogra és a hozzá tartozó facebook oldalra, mivel a finn nyelvsulit lassan befejezem, plusz haza is utazom pár hétre a nyáron. Ennek ellenére igyekszem a vicces, vagy fontosabb recepteket megörökíteni nyáron is. J

A mostani posztban Charlie-t szeretném bemutatni, aki egy kedves ismerősöm 17 esztendős macskája. A család olyannyira szereti a cicót, hogy a legkisebb lányuk szülinapjára Charlie-t, a kedvenc alvótársát kérte tőlem. Így kaptam pár fotót a macskáról, majd körbenéztem a neten könnyen elkészíthető és szép macska torta ügyben. Dinánál találtam is egy nagyon szépet, aki az elkészítéssel kapcsolatban minden kérdésre szívesen válaszolt, majd tervezhettem is a saját macskás tortámat.

Hozzávalók:
1 db 20 cm átmérőjű csokitorta
kakaós vajkrém (5 dkg vaj, 5 dkg porcukor és egy kevés kakaó) a marcipán alá szigetelésnek
kb. 60 dkg natúr marcipán (Házilag gyúrtam.)
Sugarflair gélfesték: fekete, mogyoró, sárga

Charlie. (A fotókat a gazdi készítette.)

Elkészítés:
A tortát a csokoládétorta bejegyzésnél leírtak alapján elkészítjük, majd egy órácskára hűtőben pihentetjük, hogy jól kifagyjon és szépen faragható legyen. Ezután a torta tetejének széleit kicsit lekerekítjük, majd kivágjuk a comb, farok és a fej körvonalát. Az egész tortát hajszál vékonyan szigeteljük kakaós vajkrémmel, majd ismét kb. fél órát pihentetjük a tortát.
A marcipán a torta burkolása előtt legalább 1-2 nappal elkészítjük, majd kb. 50 dkg-ot homok színűre színezünk (egy kevés sárga és fekete, plusz egy ici-pici narancs, vagy mogyoró színnel.) A maradék marcipánt feketére színezzük.
Mielőtt burkoljuk a tortát, egy kevés marcipánnal kialakítjuk a szemöldököt és a pofikát, majd jöhet a burkolás. Kialakítjuk a fületek, amit fogpiszkálóval rögzítünk, majd a marcipán felületét óvatosan megkarcoljuk itt-ott, imitálva az igazi szőrt.. Végül jöhet a festés. A cicus szőrét egy kevés mogyoró színnel alapoztam, majd ahol Charlie fekete (farok, pofi), ott átmentem a tortán egy kevés fekete gélfestékkel is. Ha kevésbé halvány színt szerettem volna, akkor egy pici pálinkával hígítottam a festéket. (Az alkohol különben elillan, mikor megszárad a torta.) A nózit és a mancsokat fekete marcipánból alakítottam ki, valamint a torta oldalára került egy névtábla is, de ez elhagyható.


Üdv, ildiKOKKI

Boldog szülinapot Sofia! 

3 comments:

  1. Csoda klassz lett, nagggyon jól néz ki! :)

    ReplyDelete
  2. Minden elismerésem a Tiéd. Én biztos nem tudtam volna ezt megcsinálni. Nagyon aranyos lett. Kár lesz felvágni! Mégegyszer gartulálok!

    ReplyDelete
  3. Nagyszerű tortát készítettél, nagyon jó lett! Ügyes vagy! :)

    ReplyDelete