Friday, April 3, 2015

Húsvéti megacukiság: bárány muffin

Hogyan készítsünk citromos muffint ünnepi köntösben?


 
Húsvéti bari...


A bárányos muffin gondolata már tavaly Húsvétkor is foglalkoztatott, csak akkor annyira el voltam havazva – pont költöztünk –, hogy nem volt rá időm. Ennek a muffinnak az ötletét eredetileg a Pinteresten láttam még évekkel ezelőtt, amihez elővettem a jól bevált ribizlis muffinom tésztáját, Tündérsüti Ildó citromos cupcake-jeinek krémjét, valamint egy nagy csomag mini pillecukrot és már sorakoztak is a konyhapulton a barikák. A bárányokat egyébként nagyon-nagyon szeretem, szerintem olyan puhák és cukik. J Régebben nekem is volt egy igazi barikám, aki nagyon szerette a csokit. Sajnos őt is utolérte a bárányok óhatatlan végzete, így épp ideje volt, hogy ismét megszaporodjanak a barik körülöttem.


Hozzávalók: (12 db bárányhoz.)
(1) Tészta:
24 dkg liszt (BL 55)
15 dkg porcukor
1 pohár joghurt (150 -200 g)
1,5 dl olaj
2 egész tojás
1 tk sütőpor
1 tk vanília paszta (Recept itt.)
1 citrom reszelt héja
(2) Krém:
1 citrom reszelt héja+ leve
1 doboz mascarpone, vagy Philadelphia krémsajt
3-4 ek porcukor (ízlés szerint)
(3) Díszítés:
1 csomag mini pillecukor (Nálam rózsaszín és fehér vegyesen.)
kb. 5 dkg marcipán ( A fejnek.)
ehető filc, vagy 2-3 kocka étcsoki (A szemeknek.)


Elkészítés:
A citromot megsikáltam és a felvert tojásra reszeltem. A tojásokat a cukorral és a vanília pasztával kissé kihabosítottam, majd hozzákevertem a joghurtot és olajat. Végül hozzáadtam a lisztet, amit alaposan elkevertem. A kész tésztát a muffin formába szedtem, majd 180°C-os sütőben 20 perc alatt aranybarnára sütöttem.
A kész muffinokat sütirácsra szedtem, ahol hagytam kihűlni. Amíg a muffinok hűltek, elkészítettem a krémet és szín szerint szétválogattam a pillecukrot. A krémhez a mascarponét habosra kevertem a porcukorral és a vanília pasztával, majd belereszeltem egy kevés citromhéjat és belecsurgattam pár csepp citromlevet.


A muffinok tetejét egyenletesen megkentem a krémmel, majd jó szorosan egymás mellé sorakoztattam a pillecukrokat. Ehhez a művelethez a pillecukrot a muffinpapír széléről kezdtem el a krémbe nyomkodni, majd szépen haladtam befelé, de a muffin egyik felén hagytam ki egy kis helyet a bárányka fejének. A barikák fejét marcipánból formáztam meg, majd a két oldalára egy-egy fülecskét nyomtam, végül megrajzoltam az arcot. A szemeket olvasztott étcsokival is megrajzolhatjuk, én most ehető filcet használtam.

Tipp:
A muffinokat mini tortapapíron szolgáltam fel, amik az ünnepi asztal remek díszei lehetnek!
A muffinok gyerekekkel is elkészíthetők, ők biztosan szívesen segítenek a bunda felragasztásában!


Kellemes Húsvéti ünnepeket kívánok,  ildiKOKKI

Kellemes pihenést kívánok Mindenkinek!

8 comments:

  1. Szuper ötlet Ildi, és a képek is csodálatosan szépek!!!!! Kellemes Húsvéti Ünnepeket Neked!Puszi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Neked is kellemes ünnepeket, süssetek sokat Szofival! Puszi a csládnak, sok locsolót!

      Delete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. Nagyon édik. Mindenképp ki fogom próbálni. Köszönöm!
    Kellemes Húsvétot! ☺

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kedves dalma! Nagyon szívesen, ha elkészíted hozz ám nekünk fotót! Kellemes ünnepeket kívánok Neked és családodnak is!

      Delete
  4. Nágyon cukik szupi képek nagyon ügyes vagy! Gratulálok! Kellemes Húsvéti ünnepeket!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Köszi, kedves vagy! Kellemes ünnepeket kívánok én is, jó pihenést a hosszú hétvégére!

      Delete
  5. Fantasztikusan csinos báránykákat készítettél! Nagyon szépek lettek! :)

    ReplyDelete