Friday, September 27, 2013

Spenótos-fetás kiflik

Avagy végre kipróbálhattam tesóm kelt kifli receptjét! J

 
Spenótos-fetás kiflik! J
Már nagyon régóta szerettem volna valami sós kelt finomságot is sütni, de valahogy mindig elmaradt, mivel javarészt szinte csak édességeket, vagy sütiket készítettem. A sós finomság kapcsán valami sajtos dolgon törtem a fejem, mivel mostanában szívesen próbálok ki mindenféle sajtot, az egyik nagy kedvencem a kecskesajt lett. Ezt megkoronázta még az is, hogy a vegetáriánusokról és a vega-ételekről jelentősen átalakult a gondolkozásom, és elég sok fogást kezdtem el húsmentesen fogyasztani egy nagy halom zöldséggel! J

Az egyik favoritom a sajtos-spenótos pizza lett, amit mindenképpen szerettem volna átültetni egy „minikifli” formába. Szerencsémre a Tupperware oldalán találtam is egy spenótos-fetasajtos kifli receptet, bár az leveles tésztából volt. Nem volt mese, elő kellett tehát keresnem a tesóm fincsi vajaskiflijeinek a receptjét és a Tupperes tölteléket összepárosítottam az ő kelt tésztájával! J Lássuk, mi is született ebből a házasságból…

Hozzávalók: (24 db kiflihez)
(1) Tészta:
35 dkg liszt
2 dl tej + 1 ek cukor
3 dkg élesztő
2 csapott tk só
4-5 ek olaj (nálam olívaolaj volt)
(2) Spenótos töltelék:
100 g fagyasztott spenót (alaposan kinyomkodva)
1 kis gerezd fokhagyma
1-2 nagy csipet bors
1 csipet só
(3) Fetasajtos töltelék:
100 g fetasajt
1 ek tejföl
1 tojás sárgája
(4) Díszítés:
3-4 ek szezámmag
1 tojásfehérje

A tészta összeállítása:
A lisztet egy tálba szitáljuk a sóval. Egy kisebb tálban felfuttatjuk a tejben az élesztőt a cukorral, amit aztán a liszthez adunk az olajjal és egy sima tésztát gyúrunk. A tésztát kb. fél óráig meleg helyen kelesztjük, addig elkészítjük a tölteléket.

A töltelék:
A spenótot felolvasztjuk, alaposan kinyomkodjuk, majd hozzáadunk egy zúzott fokhagymát, a kevés borsot és csipet sót. Egy másik tálban villával összenyomkodjuk a fetasajtot, majd hozzáadjuk a tojássárgáját és a tejfölt. Ehhez már külön sót nem adunk, de a spenóthoz azért tegyünk egy picit, nehogy végül sótlan legyen a kifli!
 
Így készült a kifli....
A kiflik megformázása:
A tésztát két részre vágjuk, majd akkora köröket nyújtunk belőle, amekkorát csak bírunk. (A képeken látszik, hogy én nem nyújtottam ki eléggé, tényleg érdemes jó vékonyra (2-3 mm) nyújtani, mert úgyis feltekerjük majd a kifliket!)
Az így kapott tésztakorongot elfelezzük, majd 6-6 egyenlő részre osztjuk. Végül minden kiflire egy vékony réteg spenótot és egy nagyobb kanál sajtot kenünk, majd lazán feltekerjük a kifliket. A tepsibe úgy helyezzük a minikifliket, hogy a tészta csúcsa mindig a kiflik alá kerüljön, így azok sütés közben nem fognak szétnyílni!

Sütés:
A kifliket tetejét ezután megkenjük tojásfehérjével és megszórjuk szezámmaggal. Aki szeretné, további negyed órára ismét meleg helyre teheti a kifliket kelni, vagy egyből betolhatja a tepsit a hideg, de 180°C-ra beállított sütőbe. (Én utóbbi szerint jártam el.) A kiflik forró sütőben 10-12, hideg sütőben 15-20 perc alatt sülnek meg! J

Vélemény a receptről:
Nálam nagyon jól vizsgázott ez a recept! A kiflik kiválóan bírták a fagyasztást is, egyáltalán nem éreztem, hogy gond lenne a felolvasztott kiflikkel. A töltelék is nagyon szuper volt!
A legnagyobb tanulság azonban az volt, hogy a spenótba is nyugodtan lehet sót tenni, illetve a tésztába is, ne tévesszen meg minket az, hogy a fetasajt sósabb az átlagnál! Próbáljátok ki, nem fogtok csalódni! J

Szép napot,   ildiKOKKI

A frissen sült kiflik!

1 comment: